ראשי » טיפים » סוגי צוואות שכדאי להכיר לפני ייעוץ עם עורך דין ירושה

סוגי צוואות שכדאי להכיר לפני ייעוץ עם עורך דין ירושה

מודעים לחשיבות הרבה של עריכת צוואה, אך לא בקיאים בנושא? שמעתם שיש צוואה הדדית, אך לא בטוחים שהיא נכונה עבורכם? מכירים את המונח "צוואה נוטריונית", אך לא בטוחים במה מדובר? הגיע הזמן ליישר קו! מוזמנים להכיר את האפשרויות הקיימות בטריטוריה. ולגלות אלו הוצאות צפויות יכולות להיות לכם במידה ותבחרו לעבור את התהליך עם עורך דין ירושה.

עורך דין ירושה מחיר
בתמונה: זוג מבוגר בפגישת ייעוץ עם עורך דין ירושה לכתיבת צוואה

מה המחיר אצל עורך דין ירושה?

ראשית נחדד שאם לא משאירים צוואה מסודרת, חוק הירושה נכנס לפעולה, והוא עשוי שלא להתאים לאג'נדה הפרטית שלכם. מכאן שאם מקבלים החלטה לעשות צוואה, רצוי להכיר את סך השחקנים בזירה. עם זאת, אם גם אתם מבקשים לקפוץ לשורה התחתונה, אם גם אתם תוהים לגבי עורך דין ירושה מחיר, נקדים ונעניק מענה. המחיר עשוי להתחיל מ-1,200 ומעלה. מאוד תלוי מהו המקרה ולאיזה עורך דין ירושה אתם פונים.

לייעוץ ללא עלות עם עורך דין ירושה השאירו פרטים

סוגי הצוואות שגם לכם כדאי להכיר

צוואה ליחיד

צוואה שמיועדת עבור אדם יחיד. ניתן לערוך את הצוואה במידה ומבקשים לחלק את ההון האישי באופן שונה ממה שמכתיב חוק הירושה. במקרים ומדובר בזוג שאינו נשוי. או שחשוב להכניס תנאים מסוימים, או שנמצאים בהליך גירושים וכדומה

צוואה מול עו"ד

אם אתם מתלבטים לגבי הסעיפים השונים, לגבי אופי הניסוח, לגבי סוג הצוואה הרצויה, לגבי השלכות מיסוי, או אם פשוט מאוד חשוב לכם שהצוואה תכובד ותהיה ברורה, מוטב לפנות אל עורך דין ירושה. עורך דין שמתמחה בתחום מכיר את סך השיקולים, כך שהוא בהחלט עשוי לסייע לערוך צוואה ברורה, קבילה ואמינה. כמו כן, גם פה נהוג לשלב שני עדים. העדים מחויבים להיות ניטרליים, כלומר לא ניתן להזכיר אותם כיורשים. כל תפקידם מסתכם באישור מעמד החתימה של המצווה.

צוואה הדדית

זוהי צוואה המיועדת לבני זוג שמבקשים לערוך צוואה זהה. הצוואה שתדאג לאינטרסים של שני הצדדים, במקרה שאחד מבני הזוג ילך לעולמו ראשון. במקרה זה יש להסכים על נוסח זהה, כאשר הרעיון המרכזי הוא שברגע שאחד מבני הזוג ימות. השני יקבל את סך ההון המשותף. לרוב בוחרים בכך כאשר מעורבים ילדים. ילדים שלא ניתן לסמוך עליהם שיניחו להורה שנותר בחיים להמשיך לחיות בנכס. כאלה שלחוצים לכספים.

עריכת צוואה בחיים

כאשר מדובר במטופל סופני שמבקש לקבל החלטות שנוגעות לאופי הטיפול בו, טוב לדעת שישנה צוואה ייעודית. עריכת צוואה בחיים מקדימה מצב שבו כבר לא יתאפשר לקבל החלטות רפואיות באופן צלול. על מנת לערוך צוואה מסוג זה, חיוני לעמוד במספר תנאים.  שאותו אדם יהיה מעל גיל 17 ולעלות את הדברים על כתב או להדפיסם. כמו כן, נדרש שיופיעו שתי חתימות של המצווה ושל הרופא שמסר את המידע הרפואי. כמו כן, נדרשים שני עדים ניטרליים, וחובה לוודא שהמצווה ניכנס לסיטואציה מרצונו ובמצב צלול שמודע לסך ההשלכות.

עריכת צוואה בשפה זרה

כדי שצוואה תקבל תוקף משפטי בארץ ישראל, עליה להיות כתובה בעברית. מכאן שאם הצוואה נכתבת בשפה זרה, נדרשים לפנות אל נוטריון, כדי שזה יאשר את מהימנות התרגום.

צוואה נוטריונית

אם מבקשים לוודא שלא יתעורר סימן שאלה לגבי האמינות והרלוונטיות של הצוואה, בהחלט מוטב להיעזר בשירותי נוטריון. יש להבין שכל עוד נוטריון מעורב בעריכת הצוואה, יהיה מאוד קשה להתנגד לה, או לבטלה. עוד ראוי לציין שבעת פנייה לנוטריון, אין זה כלל הכרחי להעלות את הדברים על כתב, הצוואה יכולה להיאמר גם בע"פ.

לסיכום נציין שתחום הצוואות מציע שלל חלופות. מוזמנים לקבל בחירה נכונה נקודתית עבורכם. מתלבטים? היעזרו בעורך דין ירושה.