ראשי » קידום אורגני » מחקר מילות מפתח ללא עלות – טיפים ששווה לכם להכיר

מחקר מילות מפתח ללא עלות – טיפים ששווה לכם להכיר

האלמנט המרכזי בתהליך שיווק דיגיטלי הוא לא המותג אלה המילה. כדי ליצור שפה משותפת עם לקוחות שאף פעם לא ראיתם, אתם חייבים להבין מה הם מחפשים בגוגל. מחקר מילות מפתח הוא התהליך שיאפשר לכם ללמוד את השפה של הלקוח בגוגל. וכתוצאה מכך גם ליצור איתו קשר. לכן, מחקר המילים הוא התהליך החשוב ביותר בעבודה על יצירת אתר אינטרנטי חדש.

עסקים רבים שמבקשים להקים אתר אינטרנט, מבינים את החשיבות של תהליך קידום אורגני. יחד עם זאת, כאשר התקציב מוגבל, קשה לבצע מחקר מילות מפתח בעזרת כלים יקרים ומורכבים. כדי לענות על הביקוש ולמצוא פתרונות שמתאימים למצב שלכם, אספנו לכם כמה טיפים על מחקר מילות מפתח בחינם, ששווה לכם להכיר:

כלי מחקר מילות המפתח של גוגל

הדרך הכי טובה לעשות את הצעדים הראשונים בעולם קידום אתרים אורגני, היא בתוך מנוע החיפוש הגדול בעולם. גוגל מאפשרת לכם לראות את מילות המפתח החזקות ביותר בכל נישה. הממשק יחסית נוח למשתמש (ופועל גם בעברית) ויכולת הפקת המידע היא עצומה. אתם מסוגלים לראות לא רק את נפחי החיפושים, אלא גם את עלויות הפרסום הממוצעות למודעות הפרסום של גוגל. כך שניתן לקבל תמונה די טובה של הנישה שלכם ולבנות את הרשימה הראשונית של מילות מפתח. כמובן שלאורך הדרך תמיד ניתן לחזור לכלי המחקר ולבצע מחקרים מעמיקים יותר. ואפילו לרכוש תוכנות בתשלום כשהאתר גדל. אבל בתור התחלה, הכלי של גוגל מספק לכם בסיס מעולה לצעדים הראשונים בתחום.

תרצו לשמוע עוד על מחקר מילות מפתח? השאירו פרטים ונחזור אליכם

הגדרת מטרה – עוד לפני היציאה לדרך

אבל רגע אחד לפני שאתם מסתערים על כלי חיפוש מילות המפתח, כדאי להבין מה אתם מחפשים. המילים צריכות לשקף את השאלות המרכזיות של הלקוחות שלכם. ואת התשובה שהעסק שלכם מעניק לבעיה או לצורך. סוגים שונים של מילות מפתח יביאו לתוצאות שונות בתהליך הקידום שלכם. למשל, מילות חיפוש מרכזיות, עם נפח עצום יהיו תחרותיות, אבל יעניקו לאתר בוסט של גולשים. לחילופין, בתי עסק פיזיים, יכולים להתמקד בחיפוש אחרי מילים ארוכות זנב ("long tail") עם ביטויים מקומיים. "חנויות נעלי נשים בפתח תקווה" היא דיגמה מעולה למילת חיפוש עם תחרות נמוכה, ורמת דיוק גבוהה לבעלי עסקים מסוימים. אסטרטגיית הפעולה שתבחרו, תגזור את המראה הכללי של רשימת מילות החיפוש שלכם.

פיזור מילות המפתח באתר

כדי לעמוד בעקרונות קידום אתרים, צריך לחשוב גם על אופן הפיזור של מילות המפתח ברחבי האתר. מילות מפתח כלליות יותר, הן מילים שמתארות את החברה שלכם, אבל לאו דווקא את המוצרים. ולכן אלו מילים שיופיעו בעמודים הראשיים (עמוד הבית, האודות, עמודי שאלות ותשובות וכו'). ומילים ספציפיות יותר, הן מילים שתרצו למקם בעמודי המכירה ובמאמרים מיוחדים. גם בתוך העמודים עצמם, חשוב שלא להעמיס על הטקסט במילות מפתח. אחרת האלגוריתם יזהה תופעה שנקראת "keyword stuffing" ואוטומטית יפגע בקידום האתר. על מנת לקבוע מה היא תדירות ההופעה של מילות המפתח השונות, אנו ממליצים לכם להסתכל על המתחרים. אלו שמופיעים בעמודי התוצאות הראשונים, כנראה הצליחו לעמוד בדרישות האלגוריתם. ולכן אתם יכולים לסמוך על תהליך ההטמעה שלהם.